Шахрайство на карантині. Як захистити свої кошти?

02.04.2020

Під час карантину частка дистанційного отримання банківських послуг неухильно зростає. Це означає, що клієнти дослухалися до порад і обмежили користування готівкою, а також відвідують відділення лише за крайньої потреби.

Банк «Південний» постійно працює над підвищенням рівня безпеки всіх банківських операцій та захистом коштів клієнтів. Аби забезпечити максимальну надійність, ми просимо клієнтів бути уважними під час здійснення банківських операцій та дотримуватися простих правил безпеки.

Найпоширеніші випадки шахрайства під час карантину:

  1. Шахрай може зателефонувати від імені співробітника банку та повідомити, що ваша картка заблокована (або їй загрожує блокування). Щоб «розблокувати» її, шахрай обов’язково запитає конфіденційні реквізити.
    Пам'ятайте: справжній співробітник банку ніколи не запитає конфіденційні дані картки, тому що це – порушення закону.
  2. Шахрай телефонує під виглядом співробітника Пенсійного фонду (чи іншої державної установи) та повідомляє про те, що на картку будуть перераховані гроші (надбавка до пенсії, додаткові нарахування, матеріальна допомога тощо). Або навпаки, що картку заблоковано та необхідно перевести кошти на нову. Для отримання платежу або переказу шахрай намагатиметься дізнатися секретні реквізити вашої картки.
    Пам’ятайте: для нарахування будь-яких сум на ваш рахунок відправнику коштів потрібно знати лише номер картки. Якщо вас переконують розкрити конфіденційні дані, це – шахрайство!
  3. Шахрай телефонує під виглядом банківського працівника, щоб «перевірити» дані щодо кредиту. Під приводом того, аби позичальнику не довелося сплачувати штрафи за несвоєчасне погашення кредитів, зловмисники випитують персональну інформацію.
    Пам’ятайте: для обслуговування вашої картки в банку є вся необхідна інформація, конфіденційні дані запитують лише шахраї.
  4. Шахрайські сайти в інтернеті для оплати комунальних послуг. Фішингові сервіси пропонують клієнтам заповнити платіжну форму: номер картки, термін дії, тризначний код безпеки зі зворотного боку картки, код SMS від банку. Злочинці використовують отриману інформацію, щоб украсти гроші з рахунку.
    Пам’ятайте: для безпечної оплати в інтернеті перевірте, чи не внесений веб-ресурс до «Чорного списку шахрайських сайтів» Української міжбанківської асоціації членів платіжних систем ЄМА. На перевірку ви витратите лише кілька хвилин, але будете впевнені, що здійснюєте безпечну оплату в інтернеті.

Також нагадаємо загальні правила безпеки карткових рахунків:

  1. Завжди зберігайте в таємниці дані вашої картки.
  2. Ніколи та за жодних умов не повідомляйте телефоном дані ваших карток та рахунків:
    • термін дії картки;
    • тризначний код безпеки на зворотному боці картки (код CVV2/CVC2);
    • паролі, які банк надсилає в SMS-повідомленнях;
    • PIN-код картки;
    • паролі, що надходять вам у SMS-повідомленнях;
    • пароль до інтернет-банкінгу MyBank;
    • особисті ідентифікаційні дані: серія та номер паспорта, «таємне слово», останні операції за карткою.
  3. Здійснюйте платежі в мережі Інтернет лише на захищених і перевірених сайтах.
  4. Перед використанням банкомата уважно огляньте його зовні та утримайтеся від користування, якщо виявили підозрілі пристрої на клавіатурі або біля карткоприймача.
  5. Підключіть функцію SMS-інформування про всі операції за картковим рахунком.

У разі втрати платіжної картки або якщо персональні дані картки стали відомі стороннім особам – НЕГАЙНО зверніться в Центр клієнтської підтримки банку «Південний» за номером 0 800 30 70 30 та заблокуйте платіжну картку.

КатегоріїЗдолаємо разом