Безпека обслуговування
Банк «Південний» бачить своєю стратегічною метою надання зручних послуг і впровадження інноваційних сервісів у поєднанні з сучасними вимогами щодо якості обслуговування. Задля цього ми постійно працюємо над підвищенням рівня безпеки усіх банківських операцій та захистом коштів наших клієнтів. Аби забезпечити максимальну надійність банк також просить клієнтів бути пильними під час здійснення усіх операцій та рекомендує дотримуватися простих правил безпеки.
Якщо ви — фізична особа
- Подбайте про безпеку ваших карток — завжди зберігайте у таємниці дані вашої картки.
- Ніколи та за жодних умов не повідомляйте телефоном дані ваших карток та рахунків.
- Здійснюйте оплати карткою в торгово-сервісній мережі завжди у вашій присутності. За необхідності — супроводжуйте продавця до POS-терміналу для здійснення оплати.
- Здійснюйте платежі в мережі Інтернет лише на захищених і перевірених сайтах.
- Перед використанням банкомату уважно огляньте його зовнішній вигляд та утримайтесь від користуваня, якщо виявили підозрілі пристрої на клавіатурі або біля карткоприймача.
- Підключіть функцію SMS-інформування щодо усіх операцій по картковому рахунку, з метою контролювання руху грошових коштів на ваших карткових рахунках та забезпечення підтвердження операцій через SMS-повідомлення при здійсненні електронних розрахунків.
- У разі втрати платіжної картки, або у разі якщо персональні дані картки стали відомі стороннім особам – НЕГАЙНО зверніться до Контакт-центру банку та заблокуйте платіжну картку, це дозволить вам зберегти ваші кошти.
- Щоб не дати шахраям заволодіти вашою SIM-карткою, пройдіть додаткову ідентифікацію у мобільного оператора (надайте свої паспортні дані або перейдіть на контрактне обслуговування).
- Встановіть заборону на дистанційну заміну своєї SIM-картки або перевірте відсутність у мобільного оператора можливості її дистанційної заміни.
- Не надавайте третім особам інформацію про вашу SIM-картку (кодове слово, PUK-код, серійний номер, номери ваших контактів тощо).
Правила безпеки карткових рахунків
Не розголошуйте персональні дані карток!
У кожної платіжної картки є власні «таємниці», які ви маєте зберігати та не повідомляти нікому, навіть співробітнику банку. Конфіденційні дані картки — це ключ до ваших рахунків та коштів.
Конфіденційні дані банківської картки:
- Термін дії картки.
- Тризначний код безпеки на зворотній стороні картки (код CVV2/CVC2).
- Паролі, які банк надсилає в SMS-повідомленнях.
- PIN-код картки.
Якщо вам телефонують, щоб вони не казали та ким би вони не представилися, ніколи не розголошуйте нікому наступні особисті дані:
- PIN-код картки;
- термін її дії;
- три цифри на звороті картки (CVV2/CVC2-код);
- паролі, що надходять вам у SMS-повідомленнях;
- пароль до Інтернет-банкінгу MyBank;
- особисті ідентифікаційні дані, а саме серія і номер паспорта, «таємне слово», останні операції по карті (ці дані можуть бути використані для додаткової ідентифікації в контакт-центрі, знаючи їх, шахраї можуть змінити ліміти або вимкнути SMS-повідомлення руху по вашій платіжній картці).
Навіть, якщо вам говорять, що дзвонять з банку і просять уточнити вказані вище дані, — не повідомляйте їх. Для обслуговування вашої картки у банку є вся необхідна інформація.
Використовуйте прості правила безпеки:
- Не записуйте PIN-коди чи паролі на платіжній картці або паперових носіях, не зберігайте їх поряд із карткою.
- Оплата карткою у магазинах, ресторанах, кінотеатрах, готелях та будь-яких інших місцях завжди має проводитися у вашій присутності.
- Якщо ви відмовилися від покупки або повертаєте товар, перевірте, що продавці дійсно скасували операцію. Вам повинні надати чек про скасування покупки.
- Перш ніж підписати чек, переконайтеся, що вказані сума, валюта та номер картки є вірними.
Конфіденційні реквізити картки потрібні вам і лише вам для того, аби здійснювати платежі та покупки в мережі Інтернет.
Пароль для оплати в мережі Інтернет із SMS-повідомлення від банку — додатковий «поріг» безпеки, який є в картках, захищених за системою 3D Secure. Він надсилається на телефонний номер, закріплений за вашим картковим рахунком. Це дозволяє додатково убезпечити картку від шахрайських посягань.
Звернення з питань безпеки
Для клієнтів банку:
- У разі втрати/крадіжки платіжної картки або підозри, що сторонній особі стали відомі конфіденційні дані вашої платіжної картки (термін дії картки, тризначний код CVV2/CVC2 на зворотному боці картки, PIN-код картки) необхідно якомога швидше звернутися в контакт-центр банку або в найближче відділення для блокування картки;
- Якщо банкомат не видав гроші, але на екрані з'явилося повідомлення про видачу і вам надійшло SMS-повідомлення про списання коштів, вам необхідно, не відходячи від банкомата, відразу ж зателефонувати в контакт-центр банку для з'ясування ситуації (номер контакт-центру зазначений на звороті картки і на екрані банкомата);
- У разі якщо за вашої платіжної картки пройшли транзакції, які ви не підтверджуєте, вам необхідно звернутися у відділення банку для подачі заяви про спірну транзакцію. Заява буде розглянута в установленому порядку відповідно до правил міжнародних платіжних систем.
Для осіб, які не є клієнтами банку:
У разі підозри щодо шахрайських дій, вчинених з використанням карток банку, вам необхідно звернутися із заявою про вчинений злочин до правоохоронних органів. Звертаємо вашу увагу на те, що кримінальне провадження, відкрите за вашою заявою, – це єдиний передбачений чинним законодавством механізм можливого повернення грошових коштів, які були викрадені з вашого рахунку, або отримані третіми особами шахрайським, або іншим злочинним шляхом.
Примітка: отримання заяви третьої особи щодо шахрайства не є підставою для припинення ділових відносин з клієнтом. Згідно зі ст. 1074 Цивільного кодексу, обмеження прав клієнта щодо розпоряджання грошовими коштами, що знаходяться на його рахунку, не допускається, крім випадків обмеження права розпоряджання рахунком за рішенням суду або в інших випадках, встановлених законом або умовами обтяження, предметом якого є майнові права на грошові кошти, що знаходяться на рахунку, а також у разі зупинення фінансових операцій, які можуть бути пов’язані з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванням тероризму та фінансуванням розповсюдження зброї масового знищення, передбачених законом.
Якщо ви — юридична особа
Подбайте про безпеку операцій під час користування системою «Клієнт-Банк».
Використані матеріали Української міжбанківської асоціації членів платіжних систем ЄМА.
Шахрайство під час війни
Телефонне шахрайство
Безпечні платежі в мережі Інтернет
Безпечне користування банкоматом
Безпечне використання інтернет-банкінгу MyBank
Банку забороняється вимагати від клієнта придбання будь-яких товарів чи послуг у банку або спорідненої чи пов'язаної з ним особи як обов'язкову умову надання цих послуг (крім надання пакета банківських послуг).
Відмовитись від отримання рекламних матеріалів можливо, звернувшись до Центру клієнтської підтримки за номером 0 800 30 70 30 (безкоштовно по Україні).