Шахрайство під час війни. Як захистити свої кошти?

Навіть у воєнний час шахраї не полишають спроб ошукати громадян.

Банк «Південний» постійно працює над підвищенням рівня безпеки всіх банківських операцій та захистом коштів клієнтів. Проте, аби забезпечити максимальну надійність, ми просимо клієнтів бути максимально пильними та уважними під час здійснення банківських операцій і дотримуватися простих правил безпеки.

Найпоширеніші випадки шахрайства під час війни:

  1. Під виглядом оплати евакуаційних перевезень громадян шахраї просять передплату на картку, однак взятих на себе зобов’язань не виконують і просто зникають.
    Пам'ятайте: безпечно купити квитки на потяг чи автобус можна лише на офіційних онлайн-ресурсах. У разі перевезень приватними авто незнайомими особами наполягайте на передплаті готівкою в момент відправлення, не перераховуйте їм кошти авансом.
  2. Шахраї публікують оголошення про готовність здати в оренду переселенцям квартири у безпечних регіонах і просять передплату на картку, а після отримання коштів перестають відповідати.
    Пам’ятайте: не переказуйте кошти, поки не переконаєтеся, що це не шахраї. Для цього попросіть знайомих або волонтерів, які перебувають у місті, де ви плануєте винайняти житло, особисто перевірити його за адресою та за можливості познайомитися з орендодавцями. Крім того, спробуйте «забронювати» квартиру з обіцянкою переказати кошти найближчим часом, а потім зателефонуйте з тим самим проханням з іншого номера. Якщо під час розмови вам не згадають, що в них уже є «бронь», існує велика ймовірність, що це шахраї.
  3. Шахрайські сайти в інтернеті для допомоги українцям, які постраждали від війни, або збору коштів на ЗСУ. Фішингові сайти пропонують заповнити платіжну форму: номер картки, термін дії, тризначний код безпеки зі зворотного боку картки, код SMS від банку. Злочинці використовують отриману інформацію, щоб украсти гроші з рахунку.
    Пам’ятайте: фішингові сайти візуально схожі на сайти справжніх благодійних фондів, але відрізняються адресою сайту. Перевіряйте правильність назви сайтів, на які переходите та де вводите свої персональні дані. Адреси справжнього та шахрайського сайтів можуть збігатися за винятком одного чи кількох символів.
  4. Шахрай може зателефонувати від імені співробітника банку та повідомити, що ваша картка заблокована (або їй загрожує блокування). Щоб «розблокувати» її, шахрай обов’язково запитає конфіденційні реквізити.
    Пам'ятайте: справжній співробітник банку ніколи не запитає конфіденційні дані картки, тому що це – порушення закону.
  5. Шахрай телефонує під виглядом співробітника Пенсійного фонду (чи іншої державної установи) та повідомляє про те, що на картку будуть перераховані гроші (надбавка до пенсії, додаткові нарахування, матеріальна допомога тощо). Або навпаки, що картку заблоковано та необхідно перевести кошти на нову. Для отримання платежу або переказу шахрай намагатиметься дізнатися секретні реквізити вашої картки.
    Пам’ятайте: для нарахування будь-яких сум на ваш рахунок відправнику коштів потрібно знати лише номер картки. Якщо вас переконують розкрити конфіденційні дані, це – шахрайство!

Також нагадаємо загальні правила безпеки карткових рахунків:

  1. Завжди зберігайте в таємниці дані вашої картки.
  2. Ніколи та за жодних умов не повідомляйте телефоном дані ваших карток і рахунків:
    • термін дії картки;
    • тризначний код безпеки на зворотному боці картки (код CVV2/CVC2);
    • паролі, які банк надсилає в SMS-повідомленнях;
    • PIN-код картки;
    • паролі, що надходять вам у SMS-повідомленнях;
    • пароль до інтернет-банкінгу MyBank;
    • особисті ідентифікаційні дані: серія та номер паспорта, «таємне слово», останні операції за карткою.
  3. Здійснюйте платежі в мережі Інтернет лише на захищених і перевірених сайтах.
  4. Перед використанням банкомата уважно огляньте його зовні та утримайтеся від користування, якщо виявили підозрілі пристрої на клавіатурі або біля карткоприймача.
  5. Підключіть функцію SMS-інформування про всі операції за картковим рахунком.

У разі втрати платіжної картки або якщо персональні дані картки стали відомі стороннім особам – НЕГАЙНО зверніться в Центр клієнтської підтримки банку «Південний» за номером 0 800 30 70 30 та заблокуйте платіжну картку.