Актуалізація даних клієнта

1. Навіщо актуалізувати дані? Яким законодавчим актом це регламентовано?

Актуалізація даних клієнта – це обов’язок банку щодо здійснення належної перевірки клієнтів із метою забезпечення банком актуальності отриманих документів відповідно до Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» та Положення «Про здійснення банками фінансового моніторингу», яке затверджене Постановою Правління НБУ № 65 від 19.05.2020 «Про затвердження Положення про здійснення банками фінансового моніторингу».

Також нагадуємо, що проведення актуалізації даних та надання необхідних документів є обов’язком клієнта відповідно до умов Договору комплексного банківського обслуговування фізичних осіб.

2. Чи пов'язане оновлення даних у Банку із Законом про мобілізацію?

Ні, проведення актуалізації даних клієнта пов’язане виключно з виконанням норм Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» та Положення «Про здійснення банками фінансового моніторингу», яке затверджене Постановою Правління НБУ № 65 від 19.05.2020 «Про затвердження Положення про здійснення банками фінансового моніторингу».

При цьому з березня 2020 року, у зв’язку із запровадженням карантину, спричиненого коронавірусом SARS-CoV-2, який діяв до 30.06.2023, а також через введення на території України воєнного стану, до квітня 2024 року Національним банком України було дозволено застосування спрощеного режиму здійснення актуалізації даних клієнта при обслуговуванні.

У квітні 2024 року спрощений режим здійснення актуалізації даних клієнта був скасований у зв’язку із внесенням змін до Постанови Правління НБУ № 60 від 23.03.2022, які набули чинності з 25.04.2024.

3. Як актуалізувати дані?

Потрібно перейти за посиланням та самостійно покроково пройти актуалізацію даних за допомогою СДО «ПІВДЕННИЙ MYBANK» (вебверсія) через меню «ЗАМОВЛЕННЯ ПОСЛУГ». У разі виникнення складнощів із заповненням анкети (опитувального листа/документа самостійної оцінки) щодо оновлення даних скористайтесь зразком заповнення (внизу сторінки) або отримайте консультацію:

  • у чатботі;
  • за телефоном 0800-30-70-30 (безкоштовно по Україні), +380482-30-70-30 (для дзвінків із-за кордону), через онлайн-дзвінок (безкоштовно).

4. Як актуалізувати дані, якщо не пам’ятаєш логін і пароль у СДО «Південний MyBank» (веб-версія)?

Необхідно звернутися по допомогу:

  • у чатбот;
  • за телефоном 0800-30-70-30 (безкоштовно по Україні), +380 482-30-70-30 (для дзвінків із-за кордону), через онлайн-дзвінок (безкоштовно).

Після проведення ідентифікації ви отримаєте повідомлення на номер вашого телефону з тимчасовим логіном та паролем у СДО «Південний MyBank» (веб-версія).

5. В яких випадках необхідно звертатися виключно до відділення для актуалізації даних?

  • для клієнтів, які не можуть успішно авторизуватися у СДО «Південний MyBank» (веб-версія)*;
  • для клієнтів-нерезидентів, у яких змінився документ, що посвідчує особу;
  • для резидентів України без наявності дійсного кваліфікованого електронного підпису/активного Дія.Підпис.
  • для клієнтів, які мають реєстрацію в АР Крим або м. Севастополь*.

У таких випадках необхідно звернутись до відділення банку з оригіналом документа, що посвідчує особу, довідкою про присвоєння коду РНОКПП (за наявності).

*для клієнтів категорії «моряк» та сегмента Premium є можливість здійснити актуалізацію даних за допомогою відеоверифікації.

6. Як актуалізувати дані, якщо були змінені ідентифікаційні документи за допомогою відеоверифікації?

(Опція доступна виключно для моряків та клієнтів сегмента Premium)

Вибрати один із каналів зв’язку:

  • звернутися до вашого персонального менеджера;
  • у чатбот;
  • за телефоном 0800-30-70-30 (безкоштовно по Україні), +380 482-30-70-30 (для дзвінків із-за кордону), через онлайн-дзвінок (безкоштовно).

Для актуалізації даних за допомогою відеоверифікації необхідно мати доступ до сайту/застосунку Дія, мати кваліфікований електронний підпис та встановити програму для відеодзвінка Zoom.

7. Як актуалізувати дані, якщо в Дії відсутні паспортні дані?

Якщо в Дії відсутні дані вашого закордонного паспорта або ІD-паспорта громадянина України, то для актуалізації даних зверніться до відділення банку з оригіналом документа, що посвідчує особу, та довідкою про присвоєння коду РНОКПП (за наявності) або дійте згідно з пунктом 6.

8. Що буде, якщо я не актуалізую дані?

Банк має зобов’язання, відповідно до чинного законодавства з питань фінансового моніторингу, забезпечувати актуалізацію даних про клієнта (отриманих та наявних документів, даних та інформації про нього), у тому числі щодо здійснення дій з актуалізації у разі закінчення строку (припинення) дії, втрати чинності чи визнання недійсними наданих документів, яке було не обов’язковим до виконання, за певних умов, внаслідок дії впродовж чотирьох років пільгового періоду (карантин; введення воєнного стану). Але ПП НБУ № 47 від 23.04.2024 скасувала дію пільгового режиму, тобто банк має забезпечити здійснення актуалізації даних про клієнтів згідно з вимогами законодавства з питань ПВК/ФТ.

Чинним законодавством із питань фінансового моніторингу (ЗУ № 361-IX від 06.12.2019, ст. 15) встановлено, що банк має відмовитись від продовження ділових відносин/відмовити клієнту у відкритті рахунку (обслуговуванні) у випадку ненадання клієнтом необхідних для здійснення належної перевірки клієнта документів чи відомостей. Але банк тільки зупиняє здійснення видаткових фінансових операцій за рахунками клієнта/відмовляє у відкритті рахунку до моменту актуалізації даних клієнта.

9. Якщо строк дії мого документа закінчився або не вклеєно фото?

Під час надання банківських або інших фінансових послуг, тобто для встановлення ділових відносин/ проведення актуалізації даних/ планової актуалізації/ оформлення нового продукту/ відкриття рахунку/ прийняття або оформлення довіреності тощо, на підставі Постанови НБУ від 23.03.2022 № 60 Банк  має право прийняти від фізичної особи ідентифікаційний документ, строк дії якого закінчився не більш ніж за 30 днів до 24 лютого 2022 року та після 24 лютого 2022 року, а також до якого не вклеєно фотокартку особи в разі досягнення нею 25- чи 45-річного віку, строк вклеювання до якого настав не більш ніж за 30 днів до 24 лютого 2022 року та після 24 лютого 2022 року, та якщо у фізичної особи немає іншого документа, що посвідчує особу.

А саме, відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2022 р. № 1202, під час надання банківських або інших фінансових послуг/ встановлення ділових відносин/ проведення актуалізації даних/ планової актуалізації тощо можливо приймати від фізичної особи: 

  • посвідки на тимчасове чи постійне проживання, крім тих, які оформлені громадянам Російської Федерації, строк дії яких закінчився або які підлягають обміну відповідно до законодавства після 24 лютого 2022 р., підтверджують законні підстави для тимчасового чи постійного проживання в Україні та право на в’їзд в Україну на період воєнного стану та протягом 30 календарних днів з дня його припинення чи скасування;
  • паспорти громадян України у формі картки, строк дії яких закінчився за 30 днів до 24 лютого 2022 р. та після 24 лютого 2022 р., та паспорти громадянина України зразка 1994 року, до яких не вклеєно фотокартку особи у разі досягнення нею 25- чи 45-річного віку, строк вклеювання до яких настав за 30 днів до 24 лютого 2022 р. та після 24 лютого 2022 р., є документами, що посвідчують особу та підтверджують громадянство України та підлягають обміну або вклеюванню нових фотокарток відповідно до досягнутого віку протягом 30 календарних днів з дня припинення чи скасування воєнного стану.

10. Що таке Загальний стандарт звітності CRS?

28.04.2023 набув чинності ЗУ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо імплементації міжнародного стандарту автоматичного обміну інформацією про фінансові рахунки» № 2970-ІХ від 20.03.2023.

Цим Законом в Україні впроваджений автоматичний обмін інформацією про фінансові рахунки за Загальним стандартом звітності CRS (Common Standard on Reporting and Due Diligence for Financial Account Information), схваленим Радою OECP 15.07.2014.

CRS передбачає щорічний автоматичний обмін інформацією між податковими органами юрисдикцій, які приєдналися до Багатосторонньої угоди компетентних органів про автоматичний обмін інформацією про фінансові рахунки та імплементували CRS, щодо тих іноземних рахунків, які належать їх податковим резидентам або які належать організаціям, що перебувають під контролем таких резидентів. У відповідь юрисдикції надають аналогічну інформацію податковим органам юрисдикцій-партнерів щодо рахунків їх податкових резидентів.

Державна податкова служба України (ДПСУ) приєдналась до вказаної багатосторонньої угоди у серпні 2022 року. ДПСУ в межах автоматичного обміну інформацією буде щорічно надавати податковим органам країн-учасниць багатосторонньої угоди інформацію про рахунки, які належать їх податковим резидентам, та, відповідно, отримувати від іноземних податкових органів інформацію щодо закордонних рахунків податкових резидентів України (фізичних осіб та компаній, контрольованих резидентами України).

11. Хто має виконувати вимоги Загального стандарту звітності CRS?

Відповідно до вимог Закону № 2970-ІХ, вимоги Загального стандарту звітності CRS мають виконувати фінансові агенти, які відповідають визначенню підзвітної фінансової установи, до яких без виключення належать усі банки України.

Акціонерний банк «Південний» (надалі – Банк) повинен застосовувати заходи належної комплексної перевірки до фінансових рахунків для встановлення того, чи є рахунки підзвітними. Якщо рахунок є підзвітним (підлягає обміну), Банк зобов’язаний включити відповідну інформацію про рахунок до звіту про підзвітні рахунки та подати цей звіт до Державної податкової служби України.

12. Які підстави для надання Банку документу самостійної оцінки?

Відповідно до Податкового кодексу України:

«393.2.2. У випадках, визначених Угодою FATCA та/або Загальним стандартом звітності CRS, фінансові агенти повинні вимагати, а власники рахунків зобов'язані надавати фінансовим агентам:

1) документи самостійної оцінки щодо себе та/або щодо контролюючих осіб відповідно до вимог Додатка 1 до Угоди FATCA для встановлення (перевірки) статусу зазначеної американської особи;

2) документ самостійної оцінки статусу податкового резидентства щодо себе та/або щодо контролюючих осіб відповідно до вимог Загального стандарту звітності CRS для встановлення держави (території), резидентом якої є власник рахунку та/або контролююча особа (далі – документ самостійної оцінки CRS);

3) іншу інформацію та/або документи, необхідні фінансовому агенту для вжиття заходів належної комплексної перевірки фінансових рахунків, встановлення їх підзвітності та складання звітності за підзвітними рахунками на виконання вимог Угоди FATCA та/або Загального стандарту звітності CRS відповідно до підпункту 393.1.3 пункту 393.1 цієї статті.».

Документ самостійної оцінки надається в Банку у випадках:

1) під час встановлення ділових відносин із Банком та відкриття першого рахунку;

2) під час відкриття кожного наступного рахунку у випадках:

  • a) якщо дані щодо CRS/FATCA в Банку відсутні (тобто, клієнт раніше не надав в Банк дані щодо CRS/FATCA);
  • b) якщо дані щодо CRS/FATCA, які були надані в Банк, змінилися.

3) за повідомленням клієнта про зміну в даних щодо CRS/FATCA (клієнт зобов’язаний самостійно повідомити Банк протягом 30 календарних днів про будь-яку зміну обставин, що впливає на його статус податкового резидентства, та надати новий документ самостійної оцінки);

4) за запитами Банку (у зазначені у запиті терміни).

Закон № 2970-ІХ: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2970-20#Text

13. Що робити, якщо я не можу заповнити Документ самостійної оцінки, бо не користуюсь СДО «Південний MyBank» (вебверсія) та перебуваю за кордоном?

Зверніться для отримання консультації:

  • у чатбот;
  • за телефоном 0800-30-70-30 (безкоштовно по Україні), +380 482-30-70-30 (для дзвінків із-за кордону), через онлайн-дзвінок (безкоштовно).

або заповніть документ самостійної оцінки (Додаток 2 внизу сторінки), підпишіть його за допомогою КЕП/ДІЯ.ПІДПИС та відправте на електронну адресу банку vdoc@pivdenny.ua.