Актуалізація даних клієнта

1. Навіщо актуалізувати дані? Яким законодавчим актом це регламентовано?

Актуалізація даних клієнта – це обов’язок банку щодо здійснення належної перевірки клієнтів із метою забезпечення банком актуальності отриманих документів відповідно до Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» та Положення «Про здійснення банками фінансового моніторингу», яке затверджене Постановою Правління НБУ № 65 від 19.05.2020 «Про затвердження Положення про здійснення банками фінансового моніторингу».

Також нагадуємо, що проведення актуалізації даних та надання необхідних документів є обов’язком клієнта відповідно до умов Договору комплексного банківського обслуговування фізичних осіб.

2. Чи пов'язане оновлення даних у Банку із Законом про мобілізацію?

Ні, проведення актуалізації даних клієнта пов’язане виключно з виконанням норм Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» та Положення «Про здійснення банками фінансового моніторингу», яке затверджене Постановою Правління НБУ № 65 від 19.05.2020 «Про затвердження Положення про здійснення банками фінансового моніторингу».

При цьому з березня 2020 року, у зв’язку із запровадженням карантину, спричиненого коронавірусом SARS-CoV-2, який діяв до 30.06.2023, а також через введення на території України воєнного стану, до квітня 2024 року Національним банком України було дозволено застосування спрощеного режиму здійснення актуалізації даних клієнта при обслуговуванні.

У квітні 2024 року спрощений режим здійснення актуалізації даних клієнта був скасований у зв’язку із внесенням змін до Постанови Правління НБУ № 60 від 23.03.2022, які набули чинності з 25.04.2024.

3. Як актуалізувати дані?

Потрібно перейти за посиланням та самостійно покроково пройти актуалізацію даних за допомогою СДО «ПІВДЕННИЙ MYBANK» (вебверсія) через меню «ЗАМОВЛЕННЯ ПОСЛУГ». У разі виникнення складнощів із заповненням анкети (опитувального листа) щодо оновлення даних скористайтесь зразком заповнення (внизу сторінки) або отримайте консультацію:

  • у чатботі;
  • за телефоном 0800-30-70-30 (безкоштовно по Україні), +380482-30-70-30 (для дзвінків із-за кордону), через онлайн-дзвінок (безкоштовно).

4. Як актуалізувати дані, якщо не пам’ятаєш логін і пароль у СДО «Південний MyBank» (веб-версія)?

Необхідно звернутися по допомогу:

  • у чатбот;
  • за телефоном 0800-30-70-30 (безкоштовно по Україні), +380 482-30-70-30 (для дзвінків із-за кордону), через онлайн-дзвінок (безкоштовно).

Після проведення ідентифікації ви отримаєте повідомлення на номер вашого телефону з тимчасовим логіном та паролем у СДО «Південний MyBank» (веб-версія).

5. В яких випадках необхідно звертатися виключно до відділення для актуалізації даних?

  • для клієнтів, які не можуть успішно авторизуватися у СДО «Південний MyBank» (веб-версія)*;
  • для клієнтів-нерезидентів, у яких змінився документ, що посвідчує особу;
  • для резидентів України без наявності дійсного кваліфікованого електронного підпису/активного Дія.Підпис.
  • для клієнтів, які мають реєстрацію в АР Крим або м. Севастополь*.

У таких випадках необхідно звернутись до відділення банку з оригіналом документа, що посвідчує особу, довідкою про присвоєння коду РНОКПП (за наявності).

*для клієнтів категорії «моряк» та сегмента Premium є можливість здійснити актуалізацію даних за допомогою відеоверифікації.

6. Як актуалізувати дані, якщо були змінені ідентифікаційні документи за допомогою відеоверифікації?

(Опція доступна виключно для моряків та клієнтів сегмента Premium)

Вибрати один із каналів зв’язку:

  • звернутися до вашого персонального менеджера;
  • у чатбот;
  • за телефоном 0800-30-70-30 (безкоштовно по Україні), +380 482-30-70-30 (для дзвінків із-за кордону), через онлайн-дзвінок (безкоштовно).

Для актуалізації даних за допомогою відеоверифікації необхідно мати доступ до сайту/застосунку Дія, мати кваліфікований електронний підпис та встановити програму для відеодзвінка Zoom.

7. Як актуалізувати дані, якщо в Дії відсутні паспортні дані?

Якщо в Дії відсутні дані вашого закордонного паспорта або ІD-паспорта громадянина України, то для актуалізації даних зверніться до відділення банку з оригіналом документа, що посвідчує особу, та довідкою про присвоєння коду РНОКПП (за наявності) або дійте згідно з пунктом 6.

8. Що буде, якщо я не оновлю дані?

Банк має зобов’язання, відповідно до чинного законодавства з питань фінансового моніторингу, забезпечувати актуалізацію даних про клієнта (отриманих та наявних документів, даних та інформації про нього), у тому числі щодо здійснення дій з актуалізації у разі закінчення строку (припинення) дії, втрати чинності чи визнання недійсними наданих документів, яке було не обов’язковим до виконання, за певних умов, внаслідок дії впродовж чотирьох років пільгового періоду (карантин; введення воєнного стану). Але ПП НБУ № 47 від 23.04.2024 скасувала дію пільгового режиму, тобто банк має забезпечити здійснення актуалізації даних про клієнтів згідно з вимогами законодавства з питань ПВК/ФТ.

Чинним законодавством із питань фінансового моніторингу (ЗУ № 361-IX від 06.12.2019, ст. 15) встановлено, що банк має відмовитись від продовження ділових відносин/відмовити клієнту у відкритті рахунку (обслуговуванні) у випадку ненадання клієнтом необхідних для здійснення належної перевірки клієнта документів чи відомостей. Але банк тільки зупиняє здійснення видаткових фінансових операцій за рахунками клієнта/відмовляє у відкритті рахунку до моменту актуалізації даних клієнта.